2011-04-26

Påskcuppisar!


På påskdagen åt vi återigen middag hos mina föräldrar och då var även mina 
svärföräldrar inbjudna. Jag kände inte för att göra en tårta till så det fick bli
päroncupcakes med vit choklad i. Receptet har jag hittat hos Bakglädje
De blev väldig populära bland gästerna!


Frostingen utgick jag från flera olika recept med vit choklad
och cream cheese, och så hittade på lite själv. Den blev tyvärr lite lös,
men väldigt god. Jag smaksatte den med några droppar päronessens,
och så har jag även smör, grädde och florsocker i. De söta och 
våriga muffinsformarna har jag köpt på Lagerhouse. 
Dekorationer i marsipan, strössel och sockerkulor

3 kommentarer:

  1. Jättefina cc, härliga dekorationer och det var verkligen supersöta formar du fått tag. Får nog bege mig på jakt jag med :-)

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du provade muffinsen. Jag bjöd mina på jobbet och mina kollegor gillade dem.
    Vilka snygga formar!
    Cupcakesen kändes påskiga. :-)

    SvaraRadera