2011-06-08

Studenttårtor!


Igår tog mina systrar studenten. Tårtorna fixade jag! :o)


Tårtorna bestod av: Ljus botten, rårörda hallon och blåbär, drottningmousse och vit 
chokladmousse. Spacklade med hallonsmörkräm. De 2 större tårtona är täckta med 
vit marsipan och den mindre med sugarpaste. Dekorationer i marsipan, sugarpaste 
och sockerkulor.


Det är inte det bästa väderet att göra tårtor i (även om det är underbart väder!) 
så dekorationerna blev tyvärr lite "svettiga". 






Grattis till studenten systrar!!

13 kommentarer:

  1. Gu dom blev ju super snygga.åh nu vill jag också göra sån till min systers dotter.a de finns så fina modeller att välja på,din gillar jag starkt.

    SvaraRadera
  2. Himla vackra tårtor, superfina detaljer

    SvaraRadera
  3. De blev jättefina! Kikade på dem "live" också, synd att vi inte kunde stanna kvar och smaka dem också!

    SvaraRadera
  4. Wow vilka fantastiska student tårtor!!! Det verkligen skriker student om dom!! :)

    SvaraRadera
  5. Så otroligt snygga! Härligt med den blå och gula färgerna, studentmössorna och jag gillar verkligen det snurrade bandet längs kanten.

    SvaraRadera
  6. Tack ska ni ha!! Kul!! Era kommentarer värmer! :o)

    SvaraRadera
  7. Oj vilka fina tårtor, helt underbara!!! Kan inte tänka mig snyggare studenttårtor :)

    SvaraRadera
  8. Vad härligt att kika runt på alla bloggar just nu och se alla fina studenttårtor! Även om färgerna ofta är detsamma så är ingen tårta den andra lik :)

    Dina är superfina!

    SvaraRadera
  9. Superfina tårtor! Och visst är det fantastiskt med vädret, men när man ska göra tårta så funkar vinter allt bäst :-)

    SvaraRadera
  10. Så snygga tårtor! Ja-a, lite jobbig är nog kombinationen tårtor-hetta, men skall det firas så skall det. ;-)

    SvaraRadera