2011-12-15

Bloggpaus...

Jag har haft en liten bloggpaus skulle man kunna säga... Egentligen mest p.g.a tidsbrist. Det tar ju rätt mycket tid att baka, fota och kika runt bland alla andra härliga bakbloggar. Med familj, jobb, hus, träning mm så finns det inte så mycket tid över tyvärr... 
Jag har även lyckats gå ner 20 kg i vikt det senaste 2 åren, trots bakande av tårtor och annat gott. :o) Så därför har jag även lite lättare att gå upp vikt nu än för 10 kg sedan... och efter mycket kämpande så vill jag inte gå upp igen, vilket resulterar till att jag inte bakar speciellt mycket längre. Svårt dock med allt annat gott ni andra bakar och jag så gärna skulle vilja prova!! ;o) 
Men lite gott har det blivit nu i december. Självklart så blev det Lussebullar till advent, och så har jag provat på smarriga saffransskorpor enligt "Leila bakars recept". Mums! 


Lite "nyttigt" julgodis har jag tänkt ge mig på baka i år. Både recept och bilder kommer i nästa vecka. 
Hoppas att ni alla har en mysig juletid där ute, trots att snön lyser med sin frånvaro i södra Sverige!! 

2 kommentarer:

  1. Jag förstår precis! Det tar ju verkligen otroligt mycket tid att bakblogga.. jag får verkligen inte tiden att räcka till med två barn och jobb.
    Kul att du bloggar ibland i alla fall :)
    Pepparkakshuset blev jättefint tycker jag!!
    God jul!!! :D

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket!! God Jul du med! :o)

    SvaraRadera