2012-03-11

Kotårta till Agne


I mitten av februari fyllde min svärfar år. Jag hade en tårta kvar i frysen efter det
stora kalaset till min svärmor i november som aldrig blev av. Den smakade supergott trots
att den varit fryst i över 3 månader. Agne är bonde och har bland annat några vita amkor, 
så från början hade jag tänkt modellera en bonde, en traktor och ett gäng kor, men jag
hann inte. Istället fick det bli en ko och hennes kalv. Det kändes lite märkligt att göra
vita kor och inte svartvita eller brunvita kor med horn som man annars alltid ser
framför sig när man tänker "ko". :o) Men har han helt vita kor utan horn
så var det ju självklart vita kor det fick bli. 


Tårtan bestod av ljus vaniljbotten fylld med rårörda hallon med snabbmarsan, 
hallonmousse och vit chokladmousse. Spacklad med smörkräm och täckt med
marsipan. Dekorationer i sugarpaste och marsipan.

5 kommentarer:

  1. De här måste vara bland de sötaste korna jag sett! Riktigt glad blev jag av att se den här tårtan! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha! Tack! Ja dom är väldigt söta i verklighet också, Agnes riktiga kor. Inga horn men alla har en rufsig "frisyr". :o)

      Radera
  2. Vilka helt underbart söta kor! :)

    SvaraRadera
  3. Vilka supersöta kossor! Verkligen helt bedårande :-)

    SvaraRadera
  4. Jättesöt tårta! Vilka härliga kor :-)

    SvaraRadera