2013-09-17

Star Warstårta till Teo!


Det var ett tag sedan jag gjorde någon tårta och därför heller inget inlägg på
hela sommaren. Det har varit så fint väder så jag har inte heller haft någon lust
att baka. En och annan smarrig efterrätt har det blivit men inga jag fått bild på...
I slutet av augusti var det dags att ge sig på tårtskapande igen.
Min väninna Emma´s son Teo är helt frälst i Star Wars så det var självklart en
tårta med Star Wars-motiv och helst Darth Vader som önskades.
Såklart att han skulle få en Star Warstårta till sitt barnkalas!


Det blev succé och alla barnen ville dela på svärden. Ungar alltså! Det är ju tårtan och
dess innehåll som är det goda ju. 


Tårtan bestod av: Ljus vaniljbotten fylld med vaniljmousse och hallonmousse.
Spacklad med hallonsmörkräm och täckt med marsipan.
Dekorationer i marsipan och sockerpasta. Silvret runt Dart Vader är Pearl fooddust som jag blandat ut med lite vatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar