2011-10-02

Blixten-tårta till William, kalas 2!


William hade kalas för sina vänner och vännernas föräldrar förra söndagen och då ville han absolut ha en Blixtentårta. Jag lyckades ju inte så bra med den förra blixtentårtan så nu hade jag ett försök till och det kunde jag ju inte tacka nej till. Denna gången ville jag ha ökentema och färgade marsipanen sandfärgad. Lite kaktusar, grästussar och stenar fick också vara med. Jag blev betydligt mycket mer nöjd med denna tårtan. 


Tårtan bestod av ljus botten, fylld med glasscreme och jordgubbsmousse. 
Spacklad med grädde och täckt med marsipan. 
Dekorationer i marsipan och sugarpaste.

4 kommentarer:

  1. Igen en supersnygg tårta! Fint och lagom dekorerad är den, och det blev jättebra med ökentemat! :)

    SvaraRadera
  2. Jättefin! Kan tänka mig att William blev nöjd med denna!

    SvaraRadera
  3. William måste verkligen blivit nöjd med denna tårtan, jättefin!

    SvaraRadera
  4. Jättefint modellerat ! Kaktusarna var supersöta :)!!

    SvaraRadera