2012-04-04

20-årstårtor till mina syskon


Min kära småsyskon fyllde 20 år i slutet av februari. De ordnade en fest för familj
och lite vänner. Jag erbjöd mig såklart att göra deras födelsedagstårtor. De hade lite 
olika önskemål på tårtor och först tänkte jag göra några olika sorter, men med 
lite eftertanke ändrade vi oss och valde 3 st goda hallonmoussetårtor men kexbotten. 
Tyvärr blev min dotter magsjuk på festkvällen så vi fick åka hem innan tårtorna 
smakats. Men vad jag hörde så ska dom ha blivit väldigt uppskattade.



Som tur var blev det en liten bit tårta över så jag kunde smaka på den dagen efter. 
Jag tänkte att alla skulle få några bär på sin tårtbit och placerade bären i mitten och 
som ränder ut från den. Vet inte om alla förstod att det liksom redan var bestämd 
storlek på tårtbitarna mellan mina bärränder. 


Tårtorna är gjorda enligt det här receptet dekorerade med frukt, 
bär och en mörk chokladkant. 

5 kommentarer:

  1. Väldigt snygga och låter grymt goda! När Sixten såg dem sade han "Hallon-gott!" Hoppas det är bättre med Stella nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Linda! Håller med Sixten om att hallon är väldigt gott. :o)

      Radera
  2. Jättevackra! Och supergoda verkar de ju vara. Bra att du fick smaka en liten bit i alla fall! :)

    SvaraRadera
  3. Hej Carina!
    Jag vill gärna komma i kontakt med dig men hittar ingen mailadress. Om du har möjlighet får du gärna höra av dig till mig på veronica_going@hotmail.com

    SvaraRadera