2012-01-06

Proteinkakor


Dessa goda mellanmålskakor har jag hittat på en träningsblogg jag följer. De var superenkla att göra, väldigt nyttiga och väldigt goda. Här kommer receptet.

Ingredienser till proteinkakor:
2.5 dl nötter (jag hade cashewnötter, mandel och hasselnötter)
0.5 dl pumpakärnor
2 ägg
2 msk smör
Torkade päronskivor
Torkade blåbär
Gojibär
Kanel
Kardemumma

(jag hade även i torkade tranbär)

Gör såhär:

1. Mixa nötter och pumpakärnor grovt
2. Häll över smält smör, ägg, kryddor, torkade bär och klippta päronskivor
3. Forma till kakor och lägg på plåt eller i muffinsformar
4. Grädda i ca 15 minuter på  175 graders värme





Perfekt innan träning om man vill ha lite extra energi!

6 kommentarer:

  1. Vilket bra tips, supergoda ser de ut!

    SvaraRadera
  2. åh dessa ser ju supersmarriga ut,perfekt nu när man avlagt nyårslöftet och skippa sockret.

    SvaraRadera
  3. Detta recept snor jag ;-)
    Kramkram och tack för all inspiration du sprider runt dig =)
    Kramkram

    SvaraRadera
  4. Kul med lite nyttigheter! Goda ser de ut att vara också =)

    SvaraRadera
  5. Hej! Får jag låna din första bild till mitt skolarbete? :)
    Kan du mejla mig till nellie.lund@hotmail.com

    SvaraRadera