2010-11-26

Min första beställning del 1


Jag fick en beställning av min vän Susanne på 3 tårtor Till hennes sons 2 kalas. 2 st till första kalaset med kompisarna och 1 st till släkten. William älskar att titta på "Chuggingtons" så hon önskade ha med dom på tårtorna. Javisst sa jag, (som aldrig hade sett dom där tågen nån gång...) fixar jag!! Kan säga att dom var väldigt pilliga och tidskrävande att göra, fast roliga såklart.


Denna tårtan är gjord av ljus botten, jordgubbsmousse med vaniljyoghurt, glasscreme. Spacklad med grädde och täckt med sp. Dekorationer i sp, svart marsipan, sockerpärlor och spritsad gräskant nertill och under blommorna. 


Det skulle vara en del barn med på det första kalaset så jag gjorde en mindre tårta (18 cm) som hade barnvänligare och inte så söt fyllning. Ljus botten, jordgubbsmousse med vaniljyoghurt, mosad banan. Spacklad med grädde och täckt med sp. Dekorationer är gjorda av sp, svart marsipan, sockerpärlor och spritsad gräskant längst ner samt under blommorna. 


Jag lyckades få bra konsistens på sugarpasten så det va kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar