2011-01-08

Cupcakespraliner på kalaset


Jag har ett tag velat göra små cupcakespraliner så jag tyckte att det passade bra att 
göra praliner till kaffet på mitt kalas.


Det var lite pillrigt att göra dom, men inte så svårt. Jag hade inga ischokladformar som man 
egentligen ska ha så jag tog knäckformar. Det funkade nog lika bra. 


Eftersom jag alltid har så svårt att välja vilken sort jag ska göra så fick det bli 3 sorter. 
Jag penslade formarna med smält vit choklad, mörk choklad och mjölkchoklad.
Alla är med samma fyllning som är gjord av en cream cheesefrosting smaksatt med 
vit choklad och passerade hallon. Jag fick ha i extra ost, florsocker och smör i frostingen
för att den inte skulle bli så lös eftersom jag hade passerade hallon i.
Den mörka chokladen fick lite vit beläggning på sig av nån anledning, kanske 
för jag hade de i kylen över natten...? 


De är dekorerade med Dr Oetker vinterströssel. 

2 kommentarer:

  1. Så söta! Och säkert väldigt goda :-)

    SvaraRadera
  2. Tack! De var väldigt "söta" i dubbel bemärkelse och goda. :o)

    SvaraRadera